Votre Forum

Identifiez-vous avec le pseudo d'administration pour configurer et personaliser votre forum.

Vous n'ętes pas identifié.

#1 29-05-2018 05:22:03

Constance
Nouveau membre
Date d'inscription: 29-05-2018
Messages: 3

adidas tubular

Som svarat i e-postadressen från Adidas huvudkontor adidas shoes säger "Att stänga fabriken i Kina är inte det strategiska övervägandet att integrera globala resurser". Med undantag av denna anledning, ingen annan annan. Enligt Xinhua, sade Suzhou Industrial Park Administrative Committee att det förstod Adidas behov av att anpassa sin globala resonansintegration. det är också förenligt med utvecklingen av omstrukturering och utveckling av Suzhou Industrial Park, sade i materialet till media.

Inte minst den "integrationsstrategi" som Adidas nämnde framkom också i Nike: s officiella uttalande i Kina. Nike tillkännagav en gång stängningen av den enda skodonproduktionen som ägdes av den i mars 2009: Taicang-fabriken när Nike hävdade i intervjuen med South adidas superstar dam reporters att dess syfte var att främja den långsiktiga inköpsstrategin och effektivisera försörjningskedjan i ett ytterligare steg . Adidas nekade faktiskt inte korrespondensen mellan nedläggningen av fabriken och de stigande kostnaderna och det verkar som adidas boost om det inte finns någon konflikt mellan "global resursintegration" och "stigande kostnader".

De står dock inför trycket från konsumtionsmarknaden. "Speciellt för Adidas, som borde vara" säkringarna "av Olympiska spelen i London som förstklassig sponsor, men förvånansvärt har konsumenternas reaktion varit under botten, det är svårt att börja skjuta utan att vara värd." Nyligen rapporterades att världens näst största sportföretag Adidas skulle stänga den enda av sin fabrik i Suzhou i oktober i adidas flux år.

När den globala ekonomiska krisen bröt ut för tre år sedan stängde Nike sin senaste fabrik i Kina för att dras ut resurser som inte var tillgängliga i Kina. Om jämför Nike och Adidas dessa multinationella jättar till "flyttfåglar", är det naturligt för dem att lämna, för nu är det inte längre frodiga träd, det är heller inte heller jordens mark. Men i vissa observatörers ögon, som fokuserar på omvandling och uppgradering på den inhemska intensiva tillverkningsindustrin, är de flesta av de "beten" i Kina som lockar dessa "flyttfåglar" baserade på billig arbetskraft.

Påminner om den långsiktiga historien om sportvaror tillverkningsindustrin, Adidas, Nike och andra multinationella sportkläder varumärken har alltid valt sättet "Där kostnaden adidas tubular är låg, det finns vägenAn början inledde de tillverkande baser i Europa som är betraktas som födelseplats för varumärken. För att ta exempel på Nike, för att spara kostnader, byggde den sin egen utomeuropeiska produktionslinje i Japan som en början.

Oberoende analytiker Liao Jierong trodde att denna typ av "rullande sten" är normal från transaktionsstrukturen för intressenter, för Adidas och Nike. Dock står de inför pressen från konsumtionsmarknaden. "Speciellt för Adidas, som borde vara" säkringarna "av Olympiska spelen i London som förstklassig sponsor, men förvånansvärt har konsumenternas reaktion varit under botten, https://www.subclubs.se/images/skor/{keyword-620lhs.jpg det det är svårt att börja skjuta utan att vara värd."

Hors ligne

 

Pied de page des forums